How to do well in your Exam


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : 8 آذر 1394
بازدید : 271
نویسنده : جاذبه وب
....زمان امتحان را بدانید.

مطمئنا"برای عملکرد صحیح شما در امتحانات  یکی ازپیش پا افتاده ترین مسائل دانستن ،تاریخ امتحان است.   

.  

2....یادداشت هایتان را جمع آوری کنید.

 تمامی یادداشت های مورد نیاز خود  را جمع آوری کنید و طبق موضوع و  یا بر اساس  عنوان مطلب  روی هم مرتب کنید .

 

 3.....هدف خود را مشخص کنید.

 برنامه امتحان خود را بدانید. ابتدا مطالبی را که واقعا در آن هاضعیف هستید ، و یا وقتگیر و مشابه هستند  را بخوانید. این مسئله به وقت شما نیز  بستگی دارد اگر زمان شما کافی باشد در وضعیت بسیار  عالی خواهید بود .با کنترل وقت  از به هدر رفتن زمان جلو گیری کنید. ومسلط به  همه ی موضوعات درسی سخت خود شوید.  

 

4.....برای امتحان خود مطالعه کنید.

روی صندلی بنشینید. از میزان منا سب نور اطمینان حاصل کنید .اگرچه شما متوجه پرتو افکنی نیستید لامپ فلورسنت پرتو افکنی نا هماهنگی دارند و با عث خستگی سریع تر چشمان شما خواهد شد. در کنار خود از چراغ مطالعه مناسبی استفاده کنید. گاه گاهی از جای خود بلند شوید و حرکات کششی انجام دهید. لیوان آبی بنوشید و از سرویس بهداشتی استفاده کنید. بدن شما دارای بهترین زمان یادگیری است .این زمان  برای برخی صبح ،بعد از ظهر و یا عصر است.هر ساعتی که باشد از آن زمان برای  حد اکثر جذب مطالب استفاده کنید.

 

5.....ذهن خود را سازمان دهی کنید.

گاهی اوقات مردم تجربه کرده اند که برنامه ریزی ذهنی  به آن ها کمک کرده است  تا دید واضح تری نسبت به موضوع مورد مطالعه خود داشته باشند

 

6......پیاده روی کنید .

این کار بی تاثیر نیست. کمی هوای تازه استنشاخ کنید ذهن شما نیاز به استراحت دارد ولی ساعات طولانی راخارج از منزل نگذرانید هوای تازه  بیش از حد هم بی فایده است.

 

7........خوب استراحت کنید .

 مطالعه در  ساعات بعد از نیمه شب بی فایده است اگر چه بهترین  ساعت مطالعه شما  شب باشد .ساعتی را تنظیم کنید و به خودتان بگویید  که بس از آن ساعت باید به رختخواب بروم. زیاده روی نکنید.مطمئن شوید قبل از شروع مطالعه همه ی  آن چه را که می خواسته اید،  مانند انجام تکالیف مدرسه  در بعد از ظهر،به پایان رسیده است

 

8......زنگ تفریح هم داشته باشید.

برای مثال بعد از هر یک  ساعت ده دقیقه استراحت کنید بعد از زمان استراحت مطمئن شوید که در اینترنت سیر نمی کنید زیرا شما را پای بند خواهد کرد.

 

9.........نمونه سوالات امتحانات قبلی.

 امتحانات قبلی خود را مرور کنید. و آن ها را دوباره امتحا ن بدهیدزیرا بیشتر سوالات امتحانی با تغییر کلمات ساخته می شوند و پاسخ ها یکسان هستند در نتیجه شما اگاهی اجمالی از امتحان  دارید و نیازی به ترسیدن از سوالات مشکل نیست چرا که شما آنها

 را قبلا انجام داده اید.

 

10..........اگر نیازمند کمک در زمینه ی خاصی هستید با معلم خود مشورت کنید.

 همیشه از معلم خود سوال کنید  چون مطمئنا" به شما کمک خواهد کرد.

 

11........تمامی بخش های  کتاب را بخوانید.

هر روز یک بخش از کتاب را بخوانید و در پایان همان درس  خلاصه ای از آن را یادداشت  کنید

12........کارت لغت  تهیه کنید.

 اگر نمی خواهید آن ها را بنویسید  می توانیداز وب سایت های مختلف آن ها را تهیه کنید .  سایت www.dictionary.com. برای موضوعات مختلف فلش کارت دارد. بعلاوه شما می توانید برای خود کارت لغت   بسازید  

13........در کلاس توجه داشته باشید.

اگر بی توجه باشید شما نمی دانید معلم راجع به چه چیز صحبت کرده است پس  نمی توانید وقتی در خانه هستید تفکرو  مطا لعه در مورد درس امکان پذیر نیست.بعضی از  معلم ها اطلاعات اضافی می دهند که ممکن است در امتحان بیاید.و اگر شما آن ها را نداشته باشید نمره خوبی در امتحان نخواهید گرفت.

 

14........اگر باز هم مشکل دارید از کسی که مورد اطمینان است و یا شما به نظرتان با هوش میرسد سوال بپرسید ،از کسانی کههم مایل به کمک و هم دارای اطلاعات کافی هستند کمک بگیرید..شما می توانید از معلم، والدین و مشاورین مدرسه به شرط تمایل آنها  کمک بخواهید.


ترجمه از:مینا مقصودخواه





مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان جاذبه و آدرس webattraction.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com